Спорттук иш-чараларды трансляциялоо укугу

спортивное событие дома по тв/үйдө телевизордон спорттук иш-чара

Биздин кимибиз сүйүктүү командабыз жөнүндө тынчсызданып, сыналгы же монитордун алдында отурган жок? Бүткүл дүйнө дагы эле акыркы ышкырыкты же чечүүчү максатты күтүп турган ошол баалуу көз ирмемдер. Мунун баары спорттук иш-чараларды көрсөтүү укугунун аркасында мүмкүн болду. Спорт коммерция менен искусствонун кесилишинде турган доордо бул укуктар көптөгөн спорт уюмдарын каржылоону камсыз кылган кандайдыр бир “алтын кенине” айланды.

Бул процесстин баасы укук ээлерине ачылган коммерциялык мүмкүнчүлүктөрдүн бүт дүйнөсүн ачат. Мисалы, акыркы Дүйнөлүк Чемпионатты алалы: аны көрсөтүү укугу миллиарддаган долларга бааланган. Бул жөн гана оюндун популярдуулугуна коюм эмес. Бул инвестиция:

  • эмоциялар
  • кумарлар
  • спорттун күтүлбөгөндүгү

Бул макалада биз экрандарыбызда көргөн нерселердин көшөгө артында кандай иштээрин түшүнүү үчүн берүү укуктарынын керемет дүйнөсүнө сүңгүп кирдик.

Тарыхый көз караш

Келгиле, радио жаңылыктардын жана көңүл ачуунун башкы булагы болгон убакытка кайтып баралы. Элестетиңиз: миңдеген адамдар радиолордун тегерегине чогулуп, өздөрүнүн спорттук каармандары тууралуу жаңылыктарды күтүп жатышат. Дал ушул радио спорттук окуяларды түз эфирде чагылдырып, чыныгы сенсацияны жараткан биринчи массалык маалымат каражаты болуп калды.

Радиостанциялар менен биринчи берүү келишимдери түзүлгөн. Бул келишимдер спортту энтузиасттардын чакан чөйрөсү үчүн көңүл ачуудан массалык керектөө тармагына айландырган чыныгы ачылыш болду.

Маселен, 1938-жылы Джо Луистин Макс Шмелинг менен болгон атактуу күрөшү радио аркылуу берилип, ресиверлерден чоң аудиторияны өзүнө тарткан.

Бул эфирдик укуктун баасын жогорулатууга түрткү болгон.

Телевизордун пайда болушу менен оюн биротоло өзгөрдү. Күтүлбөгөн жерден, спорт жөн эле угулуп эмес, бирок көрүнүп калды. Ал эми интернеттин өнүгүшү жана стриминг кызматтарынын пайда болушу менен спорттук берүүлөр болуп көрбөгөндөй жеткиликтүү болуп калды. Алар дүйнөнүн каалаган жеринде, каалаган түзмөктө реалдуу убакыт режиминде агылта алышат.

Бүгүн, уктуруу укуктары спорт тармагындагы киреше драйверлеринин бири болуп калганда, басып өткөн жолду эстеп калуу маанилүү. Алгачкы радио берүүлөрдөн тартып Интернеттеги татаал көп миллиондогон долларлык контракттарга чейин, бул өсүш бул тармактардын бири-бири менен канчалык тыгыз байланышта болорун көрсөтүп турат.

трансляция спортивных событий/спорттук иш-чаралардын трансляциясы

Берүү укуктарынын негизги аспектилери

Спорттук иш-чаралар глобалдык көрүнүшкө айланган азыркы дүйнөдө телеберүү укугу негизги ролду ойнойт. Алар ким матчты же мелдешти көрсөтө алаарын гана аныктабастан, ошондой эле ал кандайча аткарыла турганын да аныктайт. Келгиле, спорт индустриясынын татаал, бирок өтө маанилүү аспектинин нюанстарына сүңгүп көрөлү.

Өзгөчө укуктар кантип аныкталат жана жөнгө салынат?

Жөнөкөй сөз менен айтканда, эксклюзивдүү берүү укуктары – бул белгилүү бир телерадиокомпанияга же платформага спорттук иш-чараны эксклюзивдүү көрсөтүүгө мүмкүндүк берген лицензия. Демек, бул окуяны ошол эле аймакта көрсөтүүгө башка эч кимдин укугу жок.

Эксклюзивдүү укуктарды аныктоо жана жөнгө салуу көбүнчө укук ээси (көбүнчө спорт лигасы же уюм) менен телерадиокомпаниянын ортосундагы келишимдик мамилелерге негизделет. Бул макулдашуулар көптөгөн аспектилерди эске алат, анын ичинде:

  • келишимдин мөөнөтү
  • каржылык шарттар
  • географиялык чектөөлөр

Укуктарды аймактык негизде бөлүштүрүү

Аймактык укуктар, балким, эң татаал жана ошол эле учурда телерадиоберүү келишимдериндеги негизги пункттардын бири болуп саналат. Негизги идея спорттук иш-чараны көрсөтүүгө укуктарды ар кайсы өлкөлөрдөгү же аймактардагы берүүчүлөргө сатууга болот.

Маселен, АКШдагы Олимпиада оюндарын көрсөтүү укугу бир телекомпанияга, Европада экинчисине, Азияда үчүнчүгө таандык болушу мүмкүн. Бул ар кайсы аймактардагы аудиториялардын кызыкчылыктарын жана каалоолорун эске алуу менен мазмунду мүмкүн болушунча акча табууга мүмкүндүк берет.

Ошентип, берүү укуктары биз окуяларга көз карашыбызды гана түзбөстөн, ошондой эле телерадиоберүүнүн экономикасын аныктап, спортту дүйнөдөгү эң кирешелүү жана динамикалык тармактардын бирине айландырат.

Экономикалык мааниси

Күн сайын спорт негизги экономикалык тармакка айланып баратат, анын кыймылдаткычы, албетте, укуктарды берүү. Бирок бул кантип спорттун экономикасы үчүн мынчалык чечүүчү фактор болуп калды?

Кантип берүү укуктары спорттук уюмдар үчүн кирешенин негизги булагы болуп калды

Жөнөкөй радио берүүлөрдөн дүйнөлүк теле жана интернет агымдарына өтүп, берүү спорттук уюмдар үчүн алтын кенге айланды. Сүйүктүү командаларынын эксклюзивдүү матчтарын көрүү үчүн акча төлөөгө даяр адамдардын көптүгү бренддердин жана жарнак берүүчүлөрдүн көңүлүн бурду. Спорттук лигалар жана командалар эфирдик укуктарды сатуу стадион билеттерин сатуудан алда канча көп киреше алып келерин тез түшүнүштү.

Жарнамалык жана демөөрчүлүк келишимдердин баасына таасири

Берүү аудиториясы көбөйгөн сайын, тыныгуулар учурундагы жарнамалык убакыттын баасы да көбөйдү. Бул Олимпиада оюндары же FIFA Дүйнөлүк Чемпионаты сыяктуу ири эл аралык иш-чараларда өзгөчө байкалды.

Демөөрчүлөр популярдуу командалар жана лигалар менен эксклюзивдүү өнөктөштүктүн баалуулугун тез эле түшүнүп, берүүлөрдөгү уникалдуу жарнамалык укуктарды алууга мүмкүнчүлүк түзүштү. Бул өз кезегинде демөөрчүлүк келишимдеринин наркынын бир топ жогорулашына алып келди.

Натыйжада, берүү укуктары биздин спортту кантип көрүүнү гана эмес, ошол спектаклдин ичиндеги бренддер менен мамилебизди да калыптандырды. Алар спорт тармагынын экономикалык структурасынын маанилүү бөлүгү болуп калды, анын заманбап көрүнүшүн калыптандырат.

Корутунду

Дүйнө тездик менен өзгөрүп жаткандыктан, спорттук иш-чараларды трансляциялоо укугу да өзгөрүүдө. Жакынкы жылдарда бул жаатта мындан да көп инновацияларды жана өзгөрүүлөрдү көрүшүбүз ыктымал. Интернет берүүлөрдүн жана агымдык кызматтардын популярдуулугунун өсүшү менен, уктуруу укуктары барган сайын онлайн платформаларга өтөт. Көрүүчү үчүн мазмунду жекелештирүүгө, ошондой эле реалдуу убакыт режиминде аудитория менен өз ара аракеттенүүгө өзгөчө көңүл бурулат. Кошумчалай кетсек, ааламдашуу менен, дүйнө жүзү боюнча аудитория үчүн иш-чаралардын жеткиликтүүлүгүн камсыз кылуучу көбүрөөк эл аралык өнөктөштүк болушу мүмкүн.

Күйөрмандар атмосфераны, эмоционалдык зарядды жана кыймылды жаратып, спорттук берүүлөрдү ушунчалык унутулгус кылат. Ошондуктан, телерадиоберүү укуктарына байланыштуу чечимдерди кабыл алууда, спорт, биринчи кезекте, адамдар үчүн жаралган спектакль экенин эстен чыгарбоо керек.

Алиаскара Абдылдаева, нотариус жана спорт боюнча юрист.

FAQ

Спорттук берүүлөрдүн укуктарынан кирешенин негизги булактары кайсылар?

Негизги булактар ​​болуп телекомпаниялардын түз төлөмдөрү жана иш-чараны көрсөтүү укугу үчүн стриминг кызматтары, берүү учурундагы жарнамалык кирешелер, ошондой эле берүү укугуна байланыштуу демөөрчүлүк келишимдери саналат.

Эксклюзивдүү берүү укуктары деген эмне?

Эксклюзивдүү укуктар бир телерадиоберүүчүгө же платформага белгилүү бир аймакта белгилүү бир спорттук иш-чараны башка телерадиоберүүчүлөрдүн атаандашуусуз көрсөтүүгө өзгөчө укук берет.

Интернет агымынын технологиясы берүү укуктарын кантип өзгөрттү?

Интернет агымы реалдуу убакыт режиминде глобалдык аудиторияга жетүүгө мүмкүнчүлүк түзүп, платформалар арасындагы атаандаштыкты күчөтүп, майда уюмдарга рынокко кирүүгө мүмкүндүк берди. Бул ошондой эле жекелештирилген жарнамалык кампаниялардын өсүшүнө жана аудитория менен интерактивдүү катышууга алып келди.

Белгилүү бир спорттук иш-чаранын берүү укуктарынын баасын кантип аныктоого болот?

Баасы бир катар факторлордун негизинде аныкталат, анын ичинде иш-чаранын популярдуулугу, күтүлгөн аудитория, укуктардын географиялык бөлүштүрүлүшү жана мүмкүн болуучу жарнамалык чыгымдар.

Аймактык негизде берүү укуктарын бөлүштүрүү көрүүчүлөр үчүн окуялардын жеткиликтүүлүгүнө кандай таасир этет?

Укуктарды аймактык бөлүштүрүү кээ бир окуялардын айрым аймактарда же өлкөлөрдө гана жеткиликтүү болушуна алып келиши мүмкүн. Бул эл аралык аудиториялардын өз аймагында тиешелүү уктуруу өнөктөшү жок болсо, кээ бир окуяларга кирүү мүмкүнчүлүгүн чектеши мүмкүн.

Спорттук иш-чараларды трансляциялоо укугу

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to top